Alain Philippson treedt af als lid van de Raad van Bestuur van Degroof Petercam

De Raad van Bestuur van Degroof Petercam heeft de beslissing van Alain Philippson genoteerd om af te treden als lid van de Raad van Bestuur op 31 december 2019, na meer dan 45 jaar voor het bedrijf actief te zijn geweest.

De heer Philippson (°1939) begon zijn professionele parcours bij Degroof Petercam in 1972 en wijdde zijn hele leven aan de groep. Hij bekleedde verschillende uitvoerende functies en trad ook op als lid en voorzitter van de Raad van Bestuur van Degroof Petercam.

Als vertegenwoordiger van één van de familiale referentieaandeelhouders in een onafhankelijke groep heeft de heer Philippson gedurende bijna vijf decennia een sleutelrol gespeeld in de duurzame groei van Degroof Petercam.

De Raad van Bestuur van Degroof Petercam wil Alain Philippson bedanken voor zijn ontelbare realisaties en niet-aflatende inzet voor Degroof Petercam en voor zijn inzet voor filantropie en liefdadigheid doorheen al deze jaren. De groep kijkt ernaar uit om op zijn steun en die van zijn familie te blijven rekenen om zijn ontwikkeling op lange termijn voort te zetten, voortbouwend op zijn unieke erfenis sinds 1871.

De procedure voor de vervanging van de heer Philippson in de Raad van Bestuur is lopend. Meer details zullen volgen zodra de benoeming van een nieuw bestuurslid is goedgekeurd.

Arnaud Denis External Communication, Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Degroof Petercam
Arnaud Denis External Communication, Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.