Bank Degroof Petercam verkozen tot Best Private Bank 2017 in België door Euromoney

Degroof Petercam ontvangt de prijs voor de tweede opeenvolgende keer

Het magazine Euromoney heeft de winnaars bekendgemaakt van zijn ‘Private Banking and Wealth Management Survey 2017’. Bank Degroof Petercam werd bekroond tot ‘Best private bank  services overall 2017’ in België en heeft ook de eerste prijs in de wacht gesleept in de volgende categorieën:

• Net-worth-specific services
  • Family Office Services

Philippe Masset, CEO van Bank Degroof Petercam: "Deze prijs vormt een mooie erkenning van ons business model maar is vooral een bekroning voor het harde werk  dat verricht wordt ten dienste van onze cliënten. We geloven meer dan ooit dat onze combinatie van een persoonlijke aanpak en onderbouwde dienstverlening op maat van iedere cliënt meerwaarde biedt in tijden van financiële onzekerheid."

Sinds 1992 bekroont Euromoney, een toonaangevende internationaal financieel tijdschrift, de beste financiële instellingen. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op het oordeel van de belangrijkste spelers in vermogensbeheer in België (private bankers, family offices), die stemmen op hun sectorgenoten. Degroof Petercam won vorig jaar eveneens de prijs in de betrokken categorieën.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.