Bruno Colmant stelt zijn CEO-mandaat ter beschikking om zich volledig aan de private-bankingactiviteiten te kunnen wijden

In maart 2021 nam Bruno Colmant, naast zijn mandaat als CEO, de directe supervisie over Private Banking op zich. Om zich 100% aan die private-bankingactiviteiten te kunnen wijden, heeft hij de raad van bestuur in kennis gesteld van zijn beslissing om zijn mandaat als CEO over te dragen.

Bruno Colmant: "Bij mijn aanstelling in augustus 2019 was er afgesproken dat ik de groep doorde turbulente periode zou loodsen die hij doormaakte. Nu het vertrouwen opnieuw is hersteld, de IT-transformatie de goede richting uitgaat en het bedrijf zonder kleerscheuren uit de Covid-crisis is gekomen, is het tijd om na deze transitieperiode de leiding van onze groep aan een nieuwe leider over te laten. Ik kijk ernaar uit om te blijven bijdragen aan de ontwikkeling van onze groep als hoofd van Private Banking en als lid van het directiecomité en van de Raad van Bestuur.”

De Raad van Bestuur heeft begin maart al de zoektocht naar een nieuwe CEO gelanceerd en zal de nodige tijd nemen om de juiste kandidaat te benoemen. Bruno Colmant zal als CEO aanblijven zolang dat nodig is om een naadloze overgang te garanderen.

Arnaud Denis External Communication, Degroof Petercam

Over Degroof Petercam

Degroof Petercam is een leidende financiële instelling met een geschiedenis die teruggaat tot 1871. Als onafhankelijke groep in handen van familiale aandeelhouders met een langetermijnvisie, staan we ten dienste van private en institutionele beleggers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen bijna 75 miljard euro.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.

Degroof Petercam