Degroof Petercam Investment Banking bekrachtigt haar leiderspositie op Europese markt voor private plaatsingen

Private Placement Monitor (PPM), de barometer van de Europese private plaatsingenmarkt, rangschikt Degroof Petercam Investment Banking opnieuw hoog. De onafhankelijke Europese zakenbank bevestigt op die manier haar koppositie in rechtstreeks financieringsadvies en toont de relevantie van haar model dat een team van senior professionals samenbrengt met diepgaande expertise in complexe onderwerpen.

De PPM-rangschikking is in samenwerking tussen Private Placement Monitor en Standard and Poor's (S&P) Rating Services en is gebaseerd op een analyse van de totale waarde van de afgesloten deals. De PPM-ranking onderstreept de dynamische kwaliteiten van DP Investment Banking in een groeiende Europese markt voor private plaatsingen.

De onafhankelijke zakenbank bekleedt in de rankings van PPM de tweede plaats in Europa, Frankrijk en Benelux. Met 12 deals in Europa, voor een totale waarde van 775 miljoen euro, bevestigt Degroof Petercam Investment Banking haar positie als één van de belangrijkste spelers in Europa op het gebied van private plaatsingen.

François Wohrer, Group Head of Investment Banking Degroof Petercam, verduidelijkt:

“Dit resultaat is een mooie beloning voor onze voortdurende inzet en de kwaliteit van het aanbod in private plaatsingen bij DP Investment Banking. De rangschikking benadrukt onze plaatsingscapaciteiten in Europa en bevestigt waarom we voor onze cliënten de onafhankelijke partner van hun keuze zijn bij het begeleiden en uitvoeren van hun private plaatsingen."

Over Degroof Petercam Investment Banking

Degroof Petercam Investment Banking biedt een volledig gamma van diensten in corporate finance (fusies en overnames, kapitaalmarkten en advies) en financiële markten (aandelenonderzoek, bemiddeling en derivaten) aan. Het team van 140 professionals, gevestigd in Brussel, Parijs, Lyon, Luxemburg, Barcelona en Amsterdam, bedient institutionele beleggers, bedrijven en ondernemers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.

Alexandra Niehe Head of corporate communications, Degroof Petercam