Degroof Petercam Investment Banking benoemt Patrick Jeanmart tot Managing Director en Global Head of Healthcare

Degroof Petercam Investment Banking breidt haar gerenommeerde expertise op het vlak van healthcare in het Corporate Finance team nog verder uit met de aanwerving van voormalig Celyad-CFO Patrick Jeanmart. Vanaf 1 juli gaat hij er aan de slag als Managing Director en Global Head of Healthcare.

Als lid van het 140 experts tellende Investment Banking team zal Patrick meetimmeren aan de verdere ontwikkeling van de healthcare franchise van Degroof Petercam. Daarbij wordt gewerkt met een geografische focus op Europa en de VS, zonder evenwel de rest van de wereld uit het oog te verliezen. Behalve zijn algemene expertise en kennis van de healthcare sector, is ook zijn ervaring met het verkrijgen van een secundaire notering op Nasdaq zeer nuttig voor Degroof Petercam met het oog op de beoogde dienstverlening aan cliënten.

François Wohrer, Group Head of Degroof Petercam Investment Banking: "Meer nog dan in andere sectoren zijn ondernemerschap en langetermijnvisie in healthcare bepalend voor het succes. Het is dan ook geen verrassing dat Degroof Petercam, dat die beide waarden hoog in het vaandel draagt, een sterke positie inneemt als financieel adviseur voor de healthcare sector. Met de benoeming van een Global Head of Healthcare onderstrepen we het strategische belang van die sector, en van de internationale dynamiek bij Degroof Petercam Investment Banking.”

Patrick Jeanmart, pas benoemd tot Managing Director en Global Head of Healthcare, Degroof Petercam Investment Banking: "Ik ben erg blij om me aan te sluiten bij een van de grootste investeringsbanken in Europa en deel uit te maken van een team van professionals met een uitstekende reputatie. Ik kijk uit naar de samenwerking met mijn nieuwe collega's om het actieterrein en de voetafdruk van Degroof Petercam Investment Banking in Healthcare nog verder uit te breiden, zowel in Europa als in de VS.”

Patrick Jeanmart, nieuwe Managing Director & Global Head of Healthcare, Degroof Petercam Investment Banking

Patrick Jeanmart heeft bijna 25 jaar ervaring in financiële functies.

De laatste 12 jaar was hij Chief Financial Officer van Celyad, een Belgisch biotechnologiebedrijf dat op Euronext en Nasdaq is genoteerd. Patrick begon zijn carrière bij Deloitte waar hij zes jaar als financieel accountant werkzaam was. Daarna maakte hij de overstap naar de IBA-groep, waar hij zowel in België als in de Verenigde Staten talrijke financiële functies bekleedde, om vervolgens in 2007 bij Celyad in dienst te treden.

Degroof Petercam Investment Banking en Healthcare

Healthcare is sinds lang een belangrijke sector voor Degroof Petercam Investment Banking, dat al jarenlang de belangen dient van vele cliënten uit de sectoren biotech en life science. Zij doen een beroep op Degroof Petercam voor diensten op de financiële markten, financieel advies en fusies en overnames.

Het team van sell-side analisten dat op Healthcare focust, bestaat uit Stéphanie Put en Benoit Louage, allebei houder van een doctoraatsdiploma. In de komende weken zal een derde analist het team vervoegen. Net zoals Stéphanie en Benoit heeft hij zowel een wetenschappelijke als een financiële achtergrond.

Samen volgen ze Healthcare-bedrijven zoals argenx, Biocartis, Galapagos, MDxHealth, Mithra, Poxel, UCB en andere op.

Over Degroof Petercam Investment Banking

Degroof Petercam Investment Banking heeft meer dan 140 experts in dienst die deskundig zijn in financiële markten, financieel advies en fusies en overnames. Zij bedienen institutionele beleggers, bedrijven en ondernemers vanuit de kantoren in Brussel, Parijs, Lyon, Luxemburg, Barcelona en Amsterdam.

Als lid van IMAP, een toonaangevend partnerschap van midcap M&A-adviseurs actief in 39 landen, en als exclusieve partner voor België en Frankrijk, heeft Degroof Petercam Investment Banking een wereldwijd bereik.

Bob De Leersnyder External Communication Manager at Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications at Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.