Degroof Petercam treedt op als Global Coordinator in Leasinvest’s publieke aanbod van nieuwe aandelen ten belope van € 84 miljoen

Brussel, 2 oktober 2018 – Op 19 september, kondigde Leasinvest, een GVV actief in hoogkwalitatieve en goedgelegen winkelpanden en kantoorruimtes in Luxemburg, België en Oostenrijk, haar intentie aan om  € 84 miljoen op te halen door middel van een publiek aanbod  van nieuwe aandelen met onherleidbare toewijzingsrechten aan bestaande aandeelhouders.

De inschrijvingsperiode, van 20 september tot 1 oktober, resulteerde in een inschrijving op 82,56% van het totale aantal aangeboden aandelen. Eerder vandaag werden vervolgens de niet-uitgeoefende onherleidbare toewijzingsrechten, onder vorm van scrips, geplaatst bij institutionele investeerders door middel van een versnelde private plaatsing. Als gevolg is Leasinvest’s beoogde kapitaalverhoging volledig ingeschreven.

Degroof Petercam trad op als Global Coordinator in deze kapitaalverhoging, dewelke Leasinvest toelaat om haar groeistrategie verder na te streven (inclusief € 127m in reeds geïdentificeerde acquisities), en een gezonde balansstructuur te behouden.

Michel Van Geyte, CEO van Leasinvest: “Leasinvest bedankt al haar aandeelhouders voor het vertrouwen. Met deze bijkomende financiële middelen kunnen wij blijven inzetten op groei en verder waarde creëren voor onze aandeelhouders.”

François Wohrer, Group Head of Investment Banking bij Degroof Petercam: “We zijn uitermate tevreden met het succes van deze transactie, ondersteunend voor Leasinvest’s groeiverhaal. We feliciteren Leasinvest’s management team en haar aandeelhouders en bedanken hen voor het vertrouwen dat zij in ons geplaatst hebben over de jaren.”

Over Leasinvest Real Estate SCA

Openbare Gereglementeerde Vastgoedvennootschap (OGVV) Leasinvest Real Estate Comm. VA investeert in hoogkwalitatieve en goedgelegen winkels en kantoren in het Groothertogdom Luxemburg, België en Oostenrijk.

De totale reële waarde van de direct aangehouden vastgoedportefeuille van Leasinvest bedraagt op datum van dit persbericht EUR 922 miljoen, verdeeld over het Groothertogdom Luxemburg (54%), België (35%) en Oostenrijk (11%). Leasinvest is bovendien een van de grootste vastgoedinvesteerders in Luxemburg. De portefeuille is geïnvesteerd in retail (48%), kantoren (45%) en logistiek (7%).

De OGVV noteert op Euronext Brussels en heeft een marktkapitalisatie van circa € 532 miljoen (waarde 1 oktober 2018).

Alexandra Niehe Head of corporate communications, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.