Een logische overgang

Fundamental Equity: Opvolging

DPAM kondigt de opvolging aan van haar Chief Investment Officer (CIO) Fundamental Equity, Guy Lerminiaux. Alexander Roose, jarenlang collega van Guy, zal Guy opvolgen als CIO en zo in zijn voetsporen treden als expert Fundamental Equity. Huidig co-manager Koen Bosquet, CFA, neemt de rol van lead manager European en Eurozone Equity Strategies over.

Na meer dan 30 jaar in de sector verlaat Guy de wereld van investment management om te genieten van de vruchten van zijn werk. Guy begon zijn financiële carrière als analist in 1986 en trad in 1993 toe tot de afdeling Institutional Sales van het bedrijf. Guy's inzet, visie en niet aflatende toewijding bleven niet onopgemerkt en in 1998 werd hij partner en CIO Fundamental Equity. Als DPAM-veteraan heeft Guy talloze realisaties op zijn palmares en was hij de grondlegger van een unieke investeringscultuur binnen het bedrijf.

Guy en Alexander werkten nauw samen bij de selectie van aandelen. Zo droegen ze samen in belangrijke mate bij aan het succes van de aandelenstrategieën van DPAM. Alexander combineert een uitstekende staat van dienst als manager met een zeer uitgebreide expertise op het vlak van fundamental equity. Hij is helemaal voorbereid om deze nieuwe verantwoordelijkheid als CIO Fundamental Equity op zich te nemen. Zijn kennis en expertise als voormalig hoofd van International en Sustainable Equity kan hij integreren in zijn nieuwe rol.

Ook de overdracht van de leiding over de European en Eurozone Equity Strategies is de voorbije jaren in de steigers gezet. Koen, zelf zes jaar geleden door Guy aangeworven, heeft geleidelijk de rol van lead manager overgenomen. Net als Guy kan hij terugvallen op de teamsgewijze aanpak van de strategieën en zal hij vasthouden aan de gedegen beleggingsaanpak van DPAM. Hierdoor zal het beleggingsproces van de Europese en Eurozone aandelenstrategieën volledig in lijn blijven met de langetermijnvisie van het team. Adrien Tamagno, CFA, zal naast Koen blijven werken als fondsbeheerder. Muriel Mosango Bayeli maakt het team van drie personen compleet. Gezien het belang van onderzoeksgedreven aandelenselectie in onze fondsen zullen Adrien en Muriel met hun achtergrond als buy-side analisten bij DPAM hun meerwaarde keer op keer bewijzen.

Hugo Lasat, CEO van DPAM, bedankt Guy voor zijn vele jaren bij het bedrijf: "Wij zijn Guy veel dank verschuldigd, die alleen kan worden terugbetaald door zijn nalatenschap te behouden en zijn niveau van uitmuntendheid te  handhaven. Hij heeft een blijvende impact gehad, waardoor de investeringsfilosofie van DPAM ook de komende jaren zijn stempel zal dragen."

Arnaud Denis External Communication, Degroof Petercam

Degroof Petercam is een leidende financiële instelling met een geschiedenis die teruggaat tot 1871. Als onafhankelijke groep in handen van familiale aandeelhouders met een langetermijnvisie, staan we ten dienste van private en institutionele beleggers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen bijna 75 miljard euro.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.