Evolutie in de rol van Xavier Van Campenhout : van uitvoerend bestuurder naar actieve familiale aandeelhouder

Xavier Van Campenhout zal van rol veranderen binnen de groep Degroof Petercam.  Hij heeft besloten om zich volledig te wijden aan de strategische beslissingen van de bank als familiale aandeelhouder. In die optiek zal hij de Raad van Bestuur van Petercam Invest vervoegen - de holding waarin de participaties van de families Peterbroeck en Van Campenhout in de groep Degroof Petercam zijn ondergebracht – en zal hij eind december 2017 zijn functies als Deputy CEO en als lid van het directiecomité van Bank Degroof Petercam neerleggen.

Hij zal verder nauw betrokken zijn bij de bank aangezien hij actief zal blijven als voorzitter van de Degroof Petercam Foundation. Daarnaast zal hij zijn expertise ten dienste stellen van een aantal activiteiten van de bank, zoals Private Equity, Family Office en Filantropie.

Xavier Van Campenhout: “ Het is een groot voorrecht geweest om mee aan de wieg te staan van Degroof Petercam. De fusie is succesvol afgerond, de groep stelt het goed en is in goede handen onder het leiderschap van Philippe Masset en het directiecomité. Dit maakt het voor mij een goed moment om me te concentreren op persoonlijke projecten en mijn betrokkenheid bij de bank anders in te vullen. Niet meer als uitvoerend lid van het directiecomité, maar wel als geëngageerde familiale aandeelhouder. Het zijn haar medewerkers, expertise en waarden die Degroof Petercam uniek maken en ook in de toekomst het succes van de groep zullen blijven verzekeren. Naast alle collega’s wil ik alvast ook de cliënten bedanken voor hun vertrouwen en voor deze 19 boeiende, mooie en intense jaren bij Petercam en daarna bij Degroof Petercam. ”

Philippe Masset, CEO en Alain Philippson, voorzitter van de raad van bestuur: “We zullen Xavier als directielid en bestuurder missen. Het was een eer en een genoegen om met Xavier samen te werken. In naam van de leden van het directiecomité en van de raad van bestuur danken we hem van harte voor zijn inzet, deskundige visie en warm-menselijke manier waarop hij het DNA en de strategie van onze groep heeft meebepaald. We wensen hem alvast alle succes voor de toekomst en kijken ernaar uit om op zijn vaardigheden te kunnen blijven rekenen als familiale aandeelhouder”.

Xavier Van Campenhout zal zijn huidige functies uitoefenen tot  eind 2017.

[Een cv met de loopbaan van Xavier Van Campenhout is beschikbaar op aanvraag]

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Bank Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.