Evolutie in het directiecomité van Degroof Petercam

Jan Longeval, lid van het directiecomité en bestuurder van Bank Degroof Petercam en co-CEO van het institutioneel vermogensbeheer zal eind november zijn functies binnen de bank neerleggen.

Zijn managementfuncties binnen het institutioneel vermogensbeheer worden overgenomen door Hugo Lasat, co-CEO van het institutioneel vermogensbeheer en voorzitter van het directiecomité van Degroof Petercam AM (Degroof Petercam Asset Management).

Philippe Masset, CEO Degroof Petercam: “In naam van de raad van bestuur, het directiecomité en alle medewerkers van Degroof Petercam wens ik Jan Longeval van harte te danken voor zijn jarenlange inzet en talrijke verwezenlijkingen. Hij heeft onze institutionele franchise uitgebouwd tot een speler met wereldklasse. Dankzij zijn deskundige leiding, laat Jan Longeval een solide ploeg experten achter met een leidinggevende positie op de markt, en die verder de toekomst vol vertrouwen tegemoet ziet onder leiding van Hugo Lasat. ”

Jan Longeval: “De fusie van het institutioneel vermogensbeheer is met succes afgerond. Onze teams en beleggingsprocessen zijn succesvol geïntegreerd. De fondsen behalen solide rendementen en winnen de ene prijs na de andere. We beheren een recordniveau aan activa en we hebben een marktaandeel van meer dan 40% in het segment van de Belgische bedrijfspensioenfondsen. Ik had al aangegeven bij de fusie dat een Co-CEO model weliswaar bepaalde voordelen had in de integratiefase, maar dat dit wat mij betreft geen model voor de lange termijn zou zijn. Voor mij was het essentieel dat ik mijn teams niet in de steek zou laten, maar nu alles voorspoedig verloopt, is de tijd gekomen om uit dit model te stappen. Ik ben de Bank zeer erkentelijk voor al de kansen die ze mij geboden heeft en heb alle vertrouwen in het verdere succes van het institutioneel vermogensbeheer van Degroof Petercam. ”

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Bank Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.