Extel Awards: Degroof Petercam uitgeroepen tot beste fondsenbeheerder in België

Degroof Petercam werd bij de Extel Awards uitgeroepen tot ‘Best Fund Manager’ in België.

60,5% van de stemmen, uitgebracht door 31 vermogensbeheerders en 141 Belgische professionals, ging naar de in Brussel gevestigde fondsenbeheerder.

Hugo Lasat en Jan Longeval, co-CEO's Institutional Asset Management : “We zijn er eerst en vooral trots op dat we door de industrie erkend worden voor onze expertise in onderzoek en asset management. In de top 5 van beste analysten/managers vinden we 4 medewerkers van Degroof Petercam. We zijn er van overtuigd dat dit succes het gevolg is van passie, expertise en langetermijnvisie, ondersteund door onze onafhankelijkheid.

Met onze in-house teams van 17 buy-side equity en krediet analisten en 3 macro-analisten hebben we één van de grootste in-house onderzoeksteams van alle in Brussel gevestigde fondsenbeheerders. Dankzij de inzet van onze ervaren research analisten, portofolio en fondsenmanagers genieten onze cliënten in deze volatiele markten, die te vaak worden gedomineerd door kortetermijndenken, van een duurzame toegevoegde waarde.”

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.