Succesvolle private plaatsing van nieuwe aandelen Biocartis voor € 80 miljoen

Een sterk engagement ten aanzien van life science bedrijven

Biocartis kondigde op 28 november om 16u30 zijn intentie aan tot de private plaatsing van ongeveer € 60 miljoen nieuwe aandelen met de mogelijkheid dit bedrag op te trekken. Biocartis is een innovatief bedrijf actief in de moleculaire diagnostica. De plaatsing werd op dezelfde dag om 19u30 afgesloten.

De sterke vraag en significante overinschrijving zorgde uiteindelijk dat de plaatsing afklokte op € 80 miljoen aan een prijs van € 12,50, wat een korting op de slotkoers van de vorige handelsdag betekende van 7,6% en van slechts 2,9% op de gemiddelde koers van de laatste maand. De nieuwe aandelen werden geplaatst bij ca. 75 Belgische, Europese en Amerikaanse institutionele beleggers.

Degroof Petercam begeleidde Biocartis eerder reeds succesvol naar de beurs (april 2015) en in een eerste private plaatsing (november 2016), en ondersteunde Biocartis ook in deze transactie.

Degroof Petercam is wederom verheugd met het succes van deze transactie, die ook nu weer haar sterk engagement ten aanzien van life sciences bedrijven illustreert.

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Bank Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.