Bruno Colmant vervoegt de toekomstige Groep Degroof Petercam

Bruno Colmant zal het directiecomité van de groep vervoegen

Bruno Colmant zal het directiecomité van de groep vervoegen die zal ontstaan uit de fusie tussen Bank Degroof en Petercam, onder voorbehoud van de goedkeuring door de toezichthouders. Hij wordt benoemd tot Head of Macro Research van Bank Degroof Petercam en zal eveneens een aantal specifieke opdrachten vervullen als Group Economic Advisor.

Bruno Colmant is doctor in de Toegepaste Economische Wetenschappen en handelsingenieur aan de Solvay Business School Economics & Management (ULB). Hij is lid van de Académie Royale de Belgique. Hij heeft een Master of Sciences van Purdue University (USA) en een master in de Fiscale wetenschappen (ESSF-ICHEC). Bruno Colmant begon zijn loopbaan bij Arthur Andersen, Dewaay en Sofina. Hij was gedelegeerd bestuurder bij ING (1996-2006), kabinetschef van de Minister van Financiën (2006-2007), voorzitter van de Beurs van Brussel, lid van het Management Committee van NYSE Euronext en voorzitter en gedelegeerd bestuurder van Euronext Brussels (2007-2009) en Deputy CEO bij AGEAS (2009-2011). Sinds 2011 is hij academisch adviseur van AGEAS en partner van het adviesbureau Roland Berger.
Daarnaast is hij lid van de Centrale raad voor het Bedrijfsleven, en docent Financial Management aan de Vlerick Management School, de UCL en aan de Solvay Business School Economics & Management (ULB).

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.