Degroof Petercam begeleidt Roularta Media Group in transactie die het Belgische medialandschap hertekent
2 oktober 2017
Degroof Petercam begeleidt multimediabedrijf Roularta Media Group in de verkoop van het belang van 50% in Medialaan aan mede-aandeelhouder De Persgroep en in de aankoop van 50% van de aandelen van Mediafin, die door De Persgroep worden verkocht. De andere helft van Mediafin is in handen van Groep Rossel.
Alexis Meeùs, Head of Corporate Finance Degroof Petercam: " Het begeleiden van onze cliënten in het maken van strategische keuzes en in het zetten van de volgende stappen in hun groeiverhaal is één van onze expertises. Hier hebben we deze expertise ten dienste kunnen stellen om twee mooie Belgische bedrijven die volgende stap te laten nemen. "
Roularta Media Group is aanwezig in het segment ‘local media’ met onder andere Deze Week, De Zondag, Steps, Digilocal digitale marketing services, het e-commerceplatform Storesquare; en in nationale kwaliteitsmagazines met titels als Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine.
Medialaan is onder andere gekend van tv- zenders vtm, Q2, Vitaya, CAZ; de radiozenders Q music en JOE, en Mobile Vikings.
Mediafin is de uitgever van de zakelijke media De Tijd en L'Echo.
Het persbericht van Roularta Media Group vindt u hier.