Degroof Petercam Corporate Finance adviseert BMT Group bij de succesvolle overname van VCST en bij de integratie van VCST in de divisie IGW

Na een investeringsperiode van 6 jaar, werd VCST, een wereldspeler op het vlak van toelevering van precisietandwielen en andere bedrijfskritische onderdelen voor motoren, versnellingsbakken en remsystemen van personenauto’s en commerciële voertuigen met een omzet van €169m in 2015, te koop aangeboden door haar aandeelhouders - Gimv, NIBC en management - aan de hand van een beperkt veiling proces.

Degroof Petercam Corporate Finance identificeerde VCST als een synergierijke acquisitie opportuniteit voor BMT. De acquisitie van VCST vult IG Watteeuw’s (IGW) bestaande gediversifieerde klantenbestand aan en versterkt de activiteiten in Europa, China, Mexico en de Verenigde Staten. VCST en IGW zullen tezamen een omzet van nagenoeg €300m genereren en 2.750 medewerkers in dienst hebben.

Degroof Petercam Corporate Finance werd aangesteld door BMT als financieel adviseur, om hen bij te staan bij het biedproces, het coördineren van het due diligence proces, de waardering, financiering, onderhandelingen en structuratie van de transactie

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.