Degroof Petercam derde meest aantrekkelijke werkgever in het Brussels gewest

Degroof Petercam corporate finance rondt plaatsing nieuwe aandelen af

Bank Degroof Petercam is verkozen tot de 3de meest aantrekkelijke werkgever in het Brusselse gewest door Randstad. De human resources-dienstverlener voerde zijn onderzoek uit bij 1500 respondenten in de regio Brussel. 41,9% van de mensen die het bedrijf kennen, wil er ook graag gaan werken. Daarmee wint Bank Degroof Petercam de bronzen award, na de Franstalige commerciële radio- en televisiezender RTL en van chocolatier Leonidas.

Nummer 1 positie voor de zogenaamde ‘bouwstenen’

Naast de algemene aantrekkelijkheid meet Randstad ook hoe de bedrijven scoren op de verschillende eigenschappen die bepalend zijn voor de aantrekkelijkheid van een werkgever. Hier haalt Degroof Petercam het beste resultaat, met een nummer één-positie voor 5 van de 10 bouwstenen: ‘kwalitatieve opleidingen’, ‘werkzekerheid’, ‘sterk management’, ‘competitief loonpakket’ en ‘financiële gezondheid’.

“Wij zijn verheugd deze erkenning te mogen ontvangen. Onze medewerkers vormen het meest waardevolle ‘kapitaal’ om onze cliënten te helpen hun ambities waar te maken. Daarom willen we de best mogelijke werkplek zijn. Voortdurend investeren in de ontwikkeling van onze mensen en in een optimale werkomgeving en nieuwe talentvolle medewerkers aantrekken,”, aldus Jean-Marc Verbist, Chief Human Ressource Officer van Bank Degroof Petercam.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.