Degroof Petercam lanceert een nieuwe activiteit: ‘commissionned research’

Degroof Petercam breidt haar investment banking-activiteiten uit met een nieuwe dienst, ‘commissionned research’, of aandelenresearch uitgevoerd voor en in opdracht van beursgenoteerde Euronext-bedrijven.

Die nieuwe dienst is bedoeld voor bedrijven op zoek naar research over hun aandeel dat publiek met beleggers kan gedeeld worden. In tegenstelling tot sell-side aandelenresearch (opgesteld in overeenstemming met wettelijke en regelgevende vereisten die de onafhankelijkheid van aandelenresearch waarborgen) worden de commissionned rapporten tegen betaling opgesteld en derhalve onder MIFID II geclassificeerd als marketingmateriaal.

François Wohrer, group head van Degroof Petercam Investment Banking: “Met deze commissionned research dragen we bij tot meer transparantie en verhogen we het bereik van onze cliënten door kapitaliseren op onze bestaande interne expertise."

Het eerste commissionned researchrapport is gewijd aan Ctac N.V., een Nederlandse business- en cloudintegrator actief in Nederland en België. Het eerste rapport over Ctac kan online worden gedownload (click hier)

Over Degroof Petercam

Degroof Petercam is een leidende financiële instelling met een geschiedenis die teruggaat tot 1871. Als onafhankelijke groep in handen van familiale aandeelhouders met een langetermijnvisie, staan we ten dienste van private en institutionele beleggers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen bijna 75 miljard euro.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.

Degroof Petercam