Degroof Petercam ontvangt Extel 2018 Awards

Asset management expertise scoort opnieuw hoog

Degroof Petercams asset management en research worden dit jaar opnieuw bekroond met Extel Awards.

De Extel 2018 Awards worden toegekend op basis van een rondvraag bij 11.000 Europese professionele beleggers en bevestigen de Belgische leiderspositie van Degroof Petercam in fondsenbeheer.

Degroof Petercam steekt met 58,2% van de stemmen met kop en schouders uit boven de nummers twee en drie van het klassement, die respectievelijk 18,2% en 16% van de stemmen kregen. De deelnemers aan de rondvraag prezen de ‘snelheid’, de ‘uitmuntende relatie’ en ‘de accuraatheid van informatie’ van onze diensten.

Hugo Lasat, de CEO van Degroof Petercam Asset Management: “Als team en bedrijf zijn we erg blij met deze erkenning, die volledig in overeenstemming is met onze doelstelling om rendementen te genereren die duurzaam zijn in de tijd. Hiervoor steunen we op onze interne onderzoekscapaciteiten die we vertalen in een actieve management aanpak”.

Ook verschillende leden van het buy-side research team werden gelauwerd. Pierluigi Lonero en Tom Demaecker namen binnen hun categorie (respectievelijk Automotive en US equities) de kopplaats in. Gilles Lequeux, CEFA, die samen met Bart Geukens de  European small caps portfolio beheert, eindigde bij de portfolio managers in de top 5.

Hugo Lasat: “Degroof Petercam is in de voorbije jaren blijven investeren in interne onderzoekscapaciteit. De resultaten tonen aan dat die aanpak rendeert.”

Perscontact: Jurgen Vluijmans (+32 2 287 93 28 / j.vluijmans@degroofpetercam.com)

About Degroof Petercam Asset Management

Degroof Petercam Asset Management (DPAM) is an independent active asset management firm part of a family owned group with its origins in 1871. DPAM is a sustainable investor, pioneer and innovative in responsible and sustainable investing. The firm integrates ESG across asset classes and themes and it is also an active owner. DPAM has a strong focus on research with a proprietary in-house fundamental and quantitative analyst teams that interact with each other, supporting the firm asset management activities. DPAM manages investment funds as well as discretionary mandates on behalf of institutional clients. DPAM offers highly customised services to more than 250 institutional investors, including pension funds, not-for-profit and government organisations, insurance companies, foundations and universities. DPAM is performance-driven managing a wide range of investment funds (Luxembourg and Belgium domiciled UCITS and AIF). DPAM’s funds are distributed by a international network of partners, such as retail and private banks and insurance companies, across Europe. DPAM has a consistent long-term track record in long-only investment solutions covering various areas of expertise. The company manages over 33 billion euros (as per Dec 2017), with over 135 investment professionals.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.