Degroof Petercam treedt toe tot IMAP als exclusieve partner voor België en Frankrijk

Degroof Petercam Investment Banking (DPIB) IMAP zijn een strategisch partnership aangegaan. Volgens de overeenkomst zal DPIB vanaf januari 2019 de exclusieve corporate-financepartner van IMAP zijn voor M&A-activiteiten in België en Frankrijk. In Spanje zal DPIB nauw samenwerken met de huidige lokale vertegenwoordiger van IMAP, Albia Partners.

Het in 1973 opgerichte IMAP is een toonaangevend internationaal partnership van M&A en corporate finance adviseurs. Het is aanwezig in 39 landen en wordt vertegenwoordigd door meer dan 350 M&A adviseurs. In 2017 begeleidden IMAP adviseurs 197 transacties met een gemiddelde publieke waarde van 71 miljoen USD) , goed voor een totaal van 12.0 miljard USD (voor transacties waarvan de waarde publiek is. In de eerste drie trimesters van 2018 rondden IMAP leden al 140 publieke deals  voor een waarde van meer dan 6.0 miljard USD.

De corporate-financeafdeling van DPIB levert een ruime waaier aan onafhankelijke financiële adviesdiensten en kan rekenen op een team van 70 professionals in Brussel, Parijs, Lyon en Barcelona. In 2017 heeft DPIB 94 mandaten uitgevoerd op de advies-, M&A- en kapitaalmarkten, wat zijn leidende positie in midcap corporate finance op de Belgische en Franse markt bevestigt.

Jurgis V Oniunas, voorzitter van IMAP: “Degroof Petercam heeft sinds oprichting in 1871 een diepgaande niche expertise en sterke reputatie in M&A-activiteiten opgebouwd. We zijn onder de indruk van hun track record en delen dezelfde waarden. We verwelkomen Degroof Petercam heel graag in ons netwerk.”

François Wohrer, Group Head of Investment Banking bij Degroof Petercam: “We kijken ernaar uit om toe te treden tot IMAP. In een context van aanhoudende marktconsolidatie en globalisering biedt het partnership met IMAP ons krachtige middelen om onze cliënten een wereldwijd netwerk en een unieke expertise te bieden.”

Cyril Kammoun en Alexis Meeus, co-heads Corporate Finance van DPIB: “Midcap-transacties zijn niet langer zuiver binnenlandse transacties. Volgens Thomson Reuters waren de grensoverschrijdende M&A-activiteiten in 2017 goed voor 39% van de wereldwijde transacties. We verheugen er ons op om onze huidige en toekomstige cliënten een nog grondigere expertise en een nog uitgebreider netwerk te kunnen bieden voor hun internationale corporate-financetransacties, vooral in de VS en Azië.”

Over Imap Inc.

IMAP adviseert voornamelijk middelgrote bedrijven en hun aandeelhouders over overnames en het verkopen van bedrijven, en doet dit op een wereldwijde schaal. Cliënten genieten van ondernemend, onpartijdig advies en worden succesvol begeleid in het bereiken van hun doelstellingen. IMAP heeft in de afgelopen 10 jaar meer dan 2100 transacties van $ 90 miljard afgesloten en wordt door Thompson Reuters consequent gerangschikt als een van de top 10 internationale M & A-adviseurs voor middelgrote transacties tot $ 500 miljoen. Zie meer op www.imap.com.

IMAP Contact

Megan Bestic
Hoofd Marketing Communications IMAP

Over Degroof Petercam Investment Banking

DP Investment Banking biedt een volledige reeks diensten op het gebied van bedrijfsfinanciering (fusies en overnames, kapitaalmarkten en advies) en financiële markten (equity research, bemiddeling en derivaten). Het team van 140 professionals bedient institutionele beleggers, bedrijven en ondernemers vanuit kantoren in Brussel, Parijs, Lyon, Luxemburg, Barcelona en Amsterdam.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.

Perscontact Degroof Petercam:

Bob De Leersnyder