Degroof Petercam zet haar digitale transformatie voort met een nieuwe versie van haar MyDP-app
26 augustus 2021
Degroof Petercam zet haar digitale transformatie van haar dienstenaanbod resoluut verder door met de lancering van een nieuwe versie van haar cliënteninterface platform, MyDP. Die web- en mobiele app is toegankelijk voor private banking cliënten en stelt hen in staat om hun portefeuille op een vlotte en veilige manier online te beheren.
Na de migratie van de IT-infrastructuur naar de cloud begin dit jaar, betekent die nieuwe ontwikkeling, uitgevoerd in samenwerking met de IT-integrator Wavenet, een nieuwe belangrijke stap in de digitale transformatie van Degroof Petercam. De upgrade, die nu beschikbaar is voor het private banking cliënteel, draagt bij tot een betere gebruikerservaring door de gegevens meer flexibiliteit en eenvoudig te visualiseren. De gekozen oplossing is gebaseerd op React-technologie en laat toe toekomstige ontwikkelingen te versnellen en nieuwe diensten beschikbaar te maken.
Thomas Van Rompuy, COO Private Banking and Head of Transformation: "De implementatie van de nieuwe versie van MyDP stelt ons in staat om onze cliënten de best mogelijke ondersteuning te verlenen door een interface aan te bieden die voortdurend kan worden aangepast aan hun veranderende behoeften. Het platform, dat gebaseerd is op een open architectuurprincipe, zal ons ook toelaten om ons dienstenaanbod in de toekomst te verrijken door ecosystemen met partners zoals fintech of andere financiële spelers in te bouwen die geavanceerde digitale diensten kunnen aanbieden aangepast aan de behoeften van onze cliënten.”