Evolutie in de Zwitserse markt

Bank Degroof Petercam heeft haar minderheidsparticipatie in de Zwitserse bank Landolt & Cie verkocht. Met deze transactie zet de bank een belangrijke stap die de weg opent naar een verdere autonome en ambitieuze groei van de activiteiten in Zwitserland via het bestaande filiaal Petercam Banque Privée (Suisse). Het filiaal is 100% in handen van Bank Degroof Petercam en is actief in de Zwitserse markt sinds 1968.

We hebben als doelstelling om in Zwitserland onze referentiestatus als private bank te behouden en uit te bouwen door de expertise en kennis van de groep Degroof Petercam verder aan te bieden”, aldus Philippe Masset, CEO van Bank Degroof Petercam.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. We beheren meer dan  55 miljard euro activa voor private beleggers en families, bedrijven, pensioenfondsen, universiteiten, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt ongeveer 1.370 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.