Extel Awards 2019 - Degroof Petercam Asset Management: beste beheerder voor het derde opeenvolgende jaar

De Extel awards 2019 werden toegekend op basis van een enquête bij 14 400 beleggingsprofessionals in Europa. Deze award bevestigt opnieuw de knowhow van Degroof Petercam op het gebied van buy-side research en fondsenbeheer in België.

Degroof Petercam Asset Management (DPAM) - de entiteit die zich toelegt op institutioneel vermogensbeheer - is door Extel voor het derde opeenvolgende jaar uitgeroepen tot 'best buy- side firm' in België. Bovendien staan maar liefst 14 analisten en fondsenmanagers van DPAM in de top 40 van Extel’s ranglijst van de beste professionals. DPAM heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in interne onderzoekscapaciteiten en deze erkenning, evenals de beleggingsrendementen van DPAM, tonen aan dat deze aanpak zijn vruchten heeft afgeworpen.

Hugo Lasat, CEO van DPAM verklaart: "Research is een van de drie pijlers van onze strategie, naast duurzaamheid en actief beheer. Met onze interne teams van 24 buy-side analisten hebben we een van de grootste en best presterende teams voor vermogensbeheer in de Benelux. Dankzij de gezamenlijke inspanningen van onze ervaren analisten en vermogensbeheerders creëren wij via ons internationale DPAM-netwerk in heel Europa langetermijn partnerships met onze cliënten".

***

Degroof Petercam Asset Management (DPAM) is een onafhankelijke actieve vermogensbeheerder die deel uitmaakt van een familiebedrijf dat in 1871 is ontstaan. DPAM is een duurzame belegger, pionier en innovatief in verantwoord en duurzaam beleggen. Het bedrijf integreert ESG (Environmental, Sustainable and Governance) criteria over de verschillende beleggingscategorieën en -thema's en is tevens een actieve aandeelhouder. DPAM heeft een sterke focus op onderzoek met een eigen fundamenteel en kwantitatief analistenteam dat de activiteiten in vermogensbeheer van DPAM ondersteunt. DPAM beheert zowel beleggingsfondsen als discretionaire mandaten voor institutionele klanten, voor een totaalbedrag van € 34 miljard begin maart 2019.

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Degroof Petercam
Alexandra Niehe Head of corporate communications, Degroof Petercam