Succesvolle kapitaalsverhoging van 76,7miljoen euro door TINC via openbare aanbieding

TINC Comm. VA (afkorting van The Infrastructure Company) noteert sinds mei 2015 op Euronext Brussel. De onderneming is de enige beursgenoteerde investeringsmaatschappij die zich actief toelegt op de bouw en uitbating van infrastructuur.

De openbare aanbieding liep van 1 december tot 14 december. Twee extralegale voorkeurrechten gaven recht op één nieuw aandeel, tegen een prijs van €11,25 per aandeel. 85% van de niet-statutaire voorkeurrechten werd geconverteerd. Op 15 december vond de succesvolle private plaatsing van de scrips plaats. Dankzij beide transacties slaagde TINC erin om 100% van de beoogde kapitaalverhoging te realiseren voor een bedrag van 76.704.547 euro.

TINC zal de opbrengst van de kapitaalverhoging aanwenden voor bijkomende investeringen in kernactiva. Zo zal het bedrijf investeren in privaat-publieke infrastructuurwerken  zoals de A11 snelweg in Vlaanderen, de A15 in Nederland, de Prinses Beatrixsluis en in hernieuwbare energie via onder meer Meewaun Wind Farm Limited, een Iers on-shore windenergiepark.

Bank Degroof Petercam trad voor deze operatie op als joint bookrunner.

Voor meer verwijzen we naar het persbericht van TINC.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.