Succesvolle private plaatsing van nieuwe aandelen Biocartis voor 33 miljoen EUR

Bank Degroof Petercam sluit succesvol nieuwe plaatsing af

Op 17 november kondigde Biocartis zijn intentie aan tot de private plaatsing van ongeveer € 25 miljoen nieuwe aandelen met de mogelijkheid dit bedrag op te trekken.

Biocartis is een innovatief bedrijf actief in de moleculaire diagnostica. De plaatsing werd op dezelfde dag rond de middag afgesloten. De sterke vraag en significante overinschrijving zorgde uiteindelijk dat de plaatsing afklokte op € 33 miljoen aan een prijs van € 8.05, wat een korting op de slotkoers van de vorige handelsdag betekende van slechts 2.4%. De nieuwe aandelen werden voornamelijk geplaatst bij Belgische en internationale institutionele beleggers. In april 2015 begeleidde Degroof Petercam Biocartis reeds succesvol naar de beurs.

Degroof Petercam is wederom verheugd met het succes van deze transactie, dat andermaal ons engagement aantoont ten aanzien van de life sciences bedrijven en de tweede succesvolle plaatsing – na MDxHealth – is in slechts een paar weken.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.