Top posities voor Degroof Petercam in 2016 Europese Private Placement League Tables

Private Placement Monitor (PPM) heeft zijn 2016 Private Placement League Tables in samenwerking met Standard and Poor’s (S&P) Rating Services bekend gemaakt.  Dealogic maakte eveneens een overzicht bekend van de Europese markt voor private plaatsingen van obligaties.

In 2016 namen de private plaatsingen van obligaties in Europa af zowel in aantal transacties als in waarde. Zowel PPM als Dealogic zagen een daling van meer dan 20% in het aantal transacties, en van respectievelijk 37% en 38% in de corresponderende waarde.

Degroof Petercam scoort evenwel net als vorig jaar hoog in de rankings. Op basis van het aantal transacties rangschikt PPM Degroof Petercam als nummer 3 in de Benelux en in Europa en nummer 4 in Frankrijk. In de rangschikking van Dealogic bekleedt Degroof Petercam de vijfde plaats in Europa.

Ranking Degroof Petercam

Alexis Meeùs, Head of Corporate Finance: “Ondanks de geringere activiteit op de schuldkapitaalmarkt in 2016, hebben middelgrote Europese ondernemingen opnieuw hun vertrouwen gegeven aan Degroof Petercam dat hen succesvol bijstond om toegang te krijgen tot de aantrekkelijke private schuldmarkt.”

Gautier Bataille, Head of Financial Markets: ”Onze positie in de top 5 van de klassementen zijn een erkenning van onze expertise in ‘debt capital market advisory’ en onze plaatsingscapaciteit in Europa. Hiermee bevestigen we naar onze klanten dat we de onafhankelijke referentiepartner zijn voor hun kapitaalmarkt transacties.”

Voor meer informatie over de methodologie: S&P & PPM:  Klik hier | Dealogic:  Klik hier

Bob De Leersnyder External Communication Manager, Bank Degroof Petercam

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in  private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen meer dan 63 miljard euro (exclusief dubbeltellingen).

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland en Italië.