UITZONDERLIJK POSITIEF AWARDS-SEIZOEN

Degroof Petercam wordt erkend in verschillende categorieën

Sinds de start van 2017 heeft Bank Degroof Petercam  meer dan 20 prijzen in de wacht gesleept van verscheidene organisaties en in verschillende expertises heen.
De bank wordt gelauwerd voor de kwaliteit van haar dienstverlening in private banking, voor het rendement haar fondsen, voor haar rol als liquidity provider en als dealmaker op de Belgische markt alsook als aantrekkelijke werkgever.
Ook de groeiende internationaliseringvan de bank wordt bevestigd, getuige de prijzen in  Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk  en Zwitserland.

Fondsenawards

Degroof Petercam Asset Management, de fondsenpoot van de bank, mocht recent twee prijzen van de Belgische kwaliteitskranten De Tijd / L’Echo ontvangen voor beste vastrentende fondsenbeheerder en voor het beste Amerikaanse aandelenfonds.
Kwaliteitskranten De Standaard en La Libre Belgique bekroonde de fondsen actief in Europese aandelen en de globale aandelenmarkt met een Crystal Award. Morningstar zette dan weer het fonds met Belgische aandelen in de bloemetjes.
Op internationaal vlak bekroonde Thomson Reuters Lipper het beheer van de groep met maar liefst 14 prijzen voor fondsen met een focus op o.a. duurzaamheid, high yield, opkomende markten, vastgoed en inflatie.

Awards voor private banking, investment banking

Als klap op de vuurpijl ontving de bank in België prijzen van Euronext als beste liquiditeitsvoorziener voor het 7e jaar op rij en van Euromoney als beste private bank voor het tweede opeenvolgende jaar.

In Frankrijk, nam Degroof Petercam een 5de plaats in in het klassement ‘financial advisory voor mid en small caps’ van de Magazine des Affaires. Op Europees vlak haalde Degroof Petercam eveneens de top 5 in het klassement van de private plaatsingen van obligaties in Europa door Dealogic.

Erkenning voor de bank als aantrekkelijke werkgever

Ook als werkgever heeft Degroof Petercam zich onderscheiden: zo stond de bank het eind 2016 in de top 3 van de meest aantrekkelijke werkgevers in Brussel in het klassement van Randstad. Daarnaast onderscheidt onze Head of HR Jean-Marc Verbist zich door zijn nominatie als een van de 5 kandidaten voor de prijs van ‘HR Manager of the Year’ van het economisch weekblad Trends/Tendances die op 25 april uitgereikt zal worden. Deze kandidaten zijn stuk voor stuk professionals met een sterke reputatie, gekozen op basis van criteria als strategisch en professioneel hr-management.

We beschouwen deze externe bekroningen als een blijk van waardering voor de inspanningen die onze medewerkers iedere dag opnieuw  leveren om onze cliënten een optimale dienstverlening te voorzien. Het streven om telkens  beter te doen is ingeschreven in ons DNA”, aldus Philippe Masset, CEO Bank Degroof Petercam.